Cyberlaw

 

User Generated Content – implicatii legale

Cu putin timp in urma va invitam la conferinta privind securitatea informatica desfasurata la Bucuresti pe 7 aprilie. Participarea mea la eveniment s-a rezumat la prezentarea lucrarii „User Generated Content – implicatii legale”, subiect care nu stiu in ce masura a stimulat interesul celor prezenti cu atat mai mult cu cat am inteles ca cineva ar fi pus intrebarea la un anumit moment „ce legatura are legislatia cu securitatea?”

Fara a insista asupra unor aspecte care pot parea doar hazlii, sunt in masura sa cred ca exista persoane care pot considera destul de saturat subiectul „malware, virusi, atacuri informatice”, cel putin din perspectiva prezentarii teoretice a implicatiilor acestora – acesta fiind si motivul pentru care am ales sa vorbesc despre user generated content – ca principal factor determinant a unor comportamente ce pot avea implicatii legale sau cauza principala a multor circumstante in care interesele si drepturile userilor pot fi afectate.

Adica, suntem concentrati inspre phishing-ul de la Raiffeisen, dar nu ne dam seama de potentialul risc de securitate implicat de o oarecare aplicatie desktop-based folosita pentru Twitter. Avem motive sa ne temem de atacuri informatice si de pierderile financiare implicate de acestea, dar trecem cu vederea posibilele repercusiuni ale declaratiilor facute de proprii angajati pe blog-ul companiei, declaratii de natura a expune firma poate la riscuri mult mai mari daca luam in considerare potentialul prejudiciu creat prin respectivele declaratii.

Intr-un fel poate este normal sa fie asa, ne-am invatat sa ne concentram inspre pericolul mare, cel evidentiat si mult discutat, fara sa privim cu atentie aspectele de zi cu zi si implicatiile acestora, mai precis fara a ne da seama ca utilizarea internetului presupune in prezent interactiunea tuturor cu un continut creat si generat in mod special de useri.

Am selectat mai multe despre user generated content si implicatiile legale AICI si, in cazul in care va plictiseste un articol adunat pe mai multe pagini, puteti sa urmariti clipul de mai jos – asta pentru a intelege cate ceva despre user generated content si tipurile de business-uri asociate acestui concept.

Articolul următor Contract law vs. Copyright law
Monica Lupașcu Romanian Lawyer since 2005 with LL.M. in Intellectual Property Law. She currently activates as European Trademark Attorney and internet and technology legal practitioner.   monica.lupascu@nullcyberlaw.ro

4 răspunsuri

  1. cteodor 24 Apr, 2009 @ 20:00

    Monica, te asigur ca cel putin pentru noi a fost de mare interes, si nu pot decat sa regret ca am avut invitati vorbareti 😉 si nu am apucat sa fac legatura dintre tema prezentarii Georgianei Singurel si prezentarea ta, deoarece UGC care este tocmai sursa de ingrijorare pentru companiile „deschise” la Internet.

    In adevar, in ceea ce priveste impactul financiar, ar trebui intotdeuna incluse in evaluare si riscurile legale, ceea ce mi-a scapat pana la mentionarea ta. Problema este ca in Romania firmele sunt relativ ignorante si cu riscurile informatice directe si cu cele legale, iar canalele de comunicare eficiente sunt aglomerate cu alte subiecte, astfel ca tot new-media ramane principal 🙂

    Sper doar sa ai disponibilitatea de a participa si la alte evenimente ori dezbateri organizate de noi, tocmai pentru a contura toate riscurile si a educa mai bine publicul.

    –teodor

  2. Monica Lupascu 27 Apr, 2009 @ 12:24

    Sigur ca da, Teodor, voi incerca sa particip in continuare si la alte evenimente.
    merci ptr comment 🙂

  3. cteodor 27 Apr, 2009 @ 20:52

    Revin, cu o corectie din cauza de viteza si NoScript (=> editare paralela)
    sesizata abia acum: s/UGC care/UGC/ 🙂

  4. cteodor 8 Mai, 2009 @ 18:18

    Apropos de aceasta discutie, este un articol interesant pe CIO.com:
    http://www.cio.com/article/491863/Can_Social_Networking_Be_Secure_at_Work_

Răspunde și tu